Managementul schimbarii

Descriere

Managementul schimbarii este un proces important in viata unei companii si apare atunci cand nivelul performantei comerciale este in declin. Dar “schimbarea” este oricum numai nu usoara. Pentru a fi eficienta ea trebuie corect si atent planificata, asimilata si inteleasa de toata lumea si impartasita de cei care sunt implicati in acest proces dar si de cei care sunt afectati de el. Pentru ca natura umana nu raspunde pozitiv la schimbare apar blocaje care franeaza procesul si implicit calitatea acestuia. Atunci, de ce sa schimbam? Care sunt riscurile? Cum sa facem acest lucru cat mai usor? Cand anume trebuie initiat un proces de schimbare? Iata cateva intrebari al caror raspuns fundamenteaza tematica cursului. Procesul de schimbare este prezentat din punct de vedere al dualitatii sale: este deopotriva un efort personal, care implica pe fiecare angajat in parte si mai ales pe cei aflati in “linia intai” dar si un efort organizational, la nivel de companie.

Obiectiv

Participantii constientizeaza obligativitatea parcurgerii acestui proces in evolutia unei companiei dar si necesitatea aplicarii lui atunci cand o situatie data il impune ca solutie. Prin intelegerea motivelor care stau la baza schimbarilor din companie, angajatii realizeaza importanta implicarii personale in procesul de schimbare pe doua directii principale: eliminarea rapida a rezistentei personale la schimbarile care apar si sprijinirea activa a procesului de tranzitie prin care trece compania, fiecare corespunzator nivelului sau ierarhic. Familiarizarea participantilor cu instrumentele si parghiile pe care le au la dispozitie pentru a programa si implementa cu succes un proces de schimbare la nivel de companie sau de deparatment.

Cui se adreseaza

Directori de departamente, manageri de proiect, personalul afectat de schimbarile prin care trece organizatia.

Durata: 3 zile

Ce cuprinde

1. Schimbarea organizationala – un raspuns radical in situatie de criza

– Introducere in procesul schimbarii organizationale
– Componenetele procesului de schimbare intr-o companie

2. Abordarea schimbarii

– Introducere
– Intelegerea cauzelor care au stat la baza schimbarii
– Nevoi si motive in sprijinul schimbarii
– Forte de rezistenta
– Pasii schimbarii

3. Mobilizarea: un proces de implicare – angajare – catalizare a partilor afectate

– Stabilirea unei vizuni comune asupra felului in care va arata compania in urma schimbarii
– Ce ii mobilizeaza si motiveaza pe oameni ca sa faca schimbarea?
– Moduri de intelegere/ acceptare pentru cei afectati de schimbare
– Metode de adresare / comunicare / lucru in functie de specificul grupului care traverseaza schimbarea

4. Implementarea: un aspect “dur” al schimbarii

– Sa ne asiguram ca planul de schimbare este pus in practica
– Care sunt zonele potential dificile (bariere de tip managerial, de perspectiva, de resurse, de acceptare a schimbarii de catre cei afectati de ea – sase metode de depasire a rezistentei la schimbare)
– Armonizarea intre schimbarile propuse si structura companiei (factori care impiedica derularea procesului de schimbare si metode de profilaxie)

5. Tranzitia: cum afecteaza procesul de schimbare angajatii, la nivel personal si de echipa

– Stie fiecare in ce consta schimbarea si ce se astepata de la el inainte, in timpul si dupa procesul de schimbare?
– Exista metode care sa usureze tranzitia angajatilor sau a echipelor?
– Abilitati profesionale si/sau psihologice necesare fiecarui angajat pentru a se adapta corect la schimbare
– Factori care contribuie la asigurarea caracterului permanent al schimbarii

6. Coordonarea procesului de schimbare

– Leadership-ul este necesar pentru a derula cu succes un proces de schimbare organizationala
– Scop, rol si stil al leadershipului in procesul de schimbare organizationala
– Monitorizarea procesului post-schimbare la intervale de timp predefinite si actiuni in consecinta