Gandire creativa

Descriere

Este un lucru demonstrat de practica cum ca directorii din ziua de astazi (CEO, directori de nivel top si middle) sunt puternic orientati catre imbunatatirea eficientei, sa faca lucrurile sa mearga bine si sa ofere servicii cat mai bune clientilor. Muncesc din greu si cred ca fac o treaba buna. Din pacate e adevarat numai in parte. Asta pentru ca imbunatatirea businessului existent nu este suficienta. In afara timpului acordat derularii zilnice a businessului leaderii trebuie sa acorde timp si resurse pentru a gasi noi modalitati de a implini nevoile clientilor. Trebuie sa fie creativi si indrazneti in descoperirea de noi cai pentru a atinge obiectivele companiei. Si mai important, trebuie sa incurajeze si sa sprijine oamenii din subordine sa aiba o abordare creativa si antreprenoriala care sa exploateze noi oportunitati de piata.

Obiectiv

Orientarea participantilor catre abordarea unui stil de conducere bazat pe gandire laterala. Constientizarea faptului ca a face lucrurile din ce in ce mai bine este doar o parte din ceea ce trebuie sa faca un conducator de echipa, departament sau companie. De asemenea, nu trebuie uitat ca, asa cum spunea Peter Drucker, “O organziatie trebuie sa fie pregatita sa abandoneze tot ceea ce face”. Acest lucru inseamna abordarea unui stil managerial care sa includa si creativitatea antreprenoriala ca sursa pentru plus valoare.

Cui se adreseaza

Directorilor de nivel mediu si top management (marketing, comunicare, vanzari, after-sales, financiar, resurse umane, etc).

Durata: 2 zile

Ce cuprinde

1. Nevoia de inovatie

2. Un leader cu gandire laterala: ce calitati are?

3. Pregateste schimbarea
– Recunoaste cand / daca trebuie ceva schimbat
– Contureaza viitorul
– Comunica

4. De la idee la realitate
– Planifica si pregateste
– Creeaza mediul propice
– Liderii inovativi conduc prin exemplu

5. Vizunea si componentele sale principale
– Pune intrebarile potrivite
– Imaginatia. Cunostintele
– Orice lucru poate fi privit din mai multe puncte de vedere
– Uneori, cele mai starnii combinatii sunt cea mai buna solutie
– Adopta, adapteaza, dezvolta
– Incalca regulile
– Metode de analiza
– Dezvolta si imbunatateste oferta
– Evalueaza. Implementeaza
– Implica echipa

6. Metode sigure pentru descurajarea creativitatii
– Critica
– Refuzul sedintelor de brainstorming
– Acumularea de sarcini si probleme
– Overworking
– “Nu se aproba”
– Cauta vinovatul
– Promoveaza din interior
– Fara training
– „Stim si noi cum se face!”

7. Sesiune practica